A minisorozat nem neked szól, ha már profi vagy a webdesign területén, mert egy-egy témát csak röviden, praktikus szempontok alapján járok körül. Viszont neked segíthet, ha most tervezed vagy újratervezed online megjelenésedet, és nem szakértő szeretnél lenni, hanem saját elképzeléseidet akarod felvázolni, pontosítani. Azokat a számomra bevált módszereket mutatom be pár mondatban, amik a legkisebb idő- és energiaráfordítással gyors eredményt hoznak az online megjelenéssel kapcsolatban.
Hogyan indulj?
Miért szeretnél honlapot? Körvonalazd oldalad pontos célját!
Ha válaszolsz röviden ezekre a kérdésekre, már előrébb leszel:
– Kinek? (Célközönséged meghatározása)
– Milyen céllal? (Vállalkozásod bemutatása / Landing oldalak…)
Inspirálódás és a szerkezet felvázolása
- Hány aloldala legyen? (Esetleg egyoldalas, és a menü az oldal egyes tartalmaira ugorjon?)
Érdemes inspirálódni hasonló vállalkozások honlapjaiból, illetve pl. WordPress sablonokból:
>> https://superbthemes.com/wordpress-themes
>> https://www.elegantthemes.com/layouts
(Mindkét oldalon a View Live Demo-ra kattintva működés közben is megnézhetünk egy-egy sablont.) - Milyen elrendezésben? –> Drótváz készítése
- Milyen extrákat szeretnél mindenképp bele? –> pl. kapcsolati vagy egyéb űrlapok, időpontfoglalás, egyedi grafikák stb.
Ha webdesignert bízol meg a feladattal, akkor ő ott lesz melletted, és rengeteget tud segíteni ezeknek a végiggondolásában. Viszont a lelke a honlapodnak te vagy, és mind a tartalomnak, mind a dizájnnak jól kell téged, illetve a vállakozásodat tükröznie, hogy meg legyél elégedve a végeredménnyel, és önazonosnak érezd, örömmel nézegesd és ajánld ügyfeleidnek.